Aplikovaná ekonómia
Súťažné kategórie
Zoznam povinných kategórií regionálnych veľtrhov:
Prezentácia na pódiu nie je súťažnou kategóriou, je dobrovoľná (povinná len pre tímy prihlásené do kategórie Company of the Year Competition)
Zoznam kategórií národného finále veľtrhu. Všetci finalisti súťažia v prvých 5 kategóriách, ostatné kategórie sú výberové.
01. Výročná správa
02. Manažérsky tím
06. Leadership Award
07. Company of the Year Competition - výber finalistu pre európsku súťaž
Prezentácia na pódiu nie je súťažnou kategóriou, je dobrovoľná (povinná len pre tímy prihlásené do kategórie Company of the Year Competition)
Pozrite si aj Sprievodcu pre účastníkov Veľtrhu podnikateľských talentov (obsahuje dôležité informácie k výročnej správe, interview v stánku a prezentácii na pódiu).
V prípade, že študentská firma využíva pri svojej práci nástroje umelej inteligencie v akomkoľvek smere, odporúčame, aby tak robila otvorene, transparentným a etickým spôsobom.
Neexistuje žiadny recept na výhru. Každá študentská firma je iná a musí sa preto sama rozhodnúť, ako na veľtrhu najlepšie prezentovať svoje silné stránky a skúsenosti jej členov a ako demonštrovať svoje dosiahnuté úspechy a jedinečnosť svojho príbehu.
Okrem osobitých kritérií pre jednotlivé súťažné kategórie je potrebné vziať do úvahy aj nasledujúce všeobecné, no nemenej dôležité atribúty hodnotenia odbornej poroty:
- Preukázali a/alebo vysvetlili študenti svoje úspechy vo vzdelávaní a ich individuálny a tímový rozvoj počas práce v študentskej firme?
- Aplikovali študenti inovatívny prístup k výzvam súvisiacim s vedením študentskej firmy?
- Pochopili študenti hodnoty, ktoré ich študentská firma priniesla svojim výrobkom / službou na trh, resp. samotným spotrebiteľom?
- Aký vplyv mala na študentov samotná learning-by-doing skúsenosť?
- Do akej miery pochopili členovia študentskej firmy fungovanie firmy a podnikateľské princípy?
- Aký vplyv mala študentská firma na študentov v oblasti rozvoja nasledovných podnikateľských kompetencií / dokázali ich študenti počas súťaže efektívne demonštrovať?
|
Hodnotenie každej z kategórií prebieha aj formou interview vo výstavnom stánku. Odborná porota berie do úvahy aj nasledujúce kritériá:
- Je účel stánku jasný a je v súlade s vizuálnych dojmom, ktorým stánok na zákazníka pôsobí?
- Zodpovedá vzhľad stánku činnosti študentskej firmy alebo produktom/službám, ktoré študentská firma ponúka?
- Má stánok nejaké unikátne/kreatívne prvky a vedia študenti odprezentovať, ktoré to sú a v čom je ich jedinečnosť? Vedia študenti odprezentovať v čom je ich študentská firma jedinečná?
- Sú študenti schopní viesť zákazníka cez obchodný proces typický pre predaj na veľtrhu od začiatku až do ukončenia obchodu/predaja?
- Asistujú členovia tímu jeden druhému pri práci v stánku a tiež pri rozhovoroch s porotcami?