Aplikovaná ekonómia
Axians Produkt študentskej firmy
Cena za inovatívny výrobok z dielne študentskej firmy.
- každá študentská firma môže do tejto kategórie prihlásiť maximálne 1 výrobok/službu
Zámerom je posúdiť produkt vytvorený študentskou firmou, mieru jeho inovácie, rozvoj a realizáciu v rámci študentskej firmy.
Očakáva sa dôraz na originalitu, konkurencieschopnosť a inováciu na trhu. Ocenené budú študentské nápady, ktoré majú najväčší potenciál byť úspešnými na reálnom trhu. Na finále môže byť ocenený len výrobok alebo služba, ktoré už boli uvedené na trh (nie prototyp). V čase finále veľtrhu by študentská firma mala vedieť doložiť k danému produktu dosiahnuté reálne obchodné výsledky. Študentská firma by mala preukázať schopnosť rozšíriť svoju zákaznícku základňu aj mimo bezprostredného okolia školy/rodinného prostredia.
Na regionálnom veľtrhu môžu študentské firmy prezentovať aj prototypy svojich produktov, pričom sa ale, v tomto prípade, očakáva ich podloženie relevantnou finančnou analýzou. V tejto kategórii hodnotíme najmä realizovateľnosť produktu v rámci časového horizontu fungovania študentskej firmy. Hľadáme riešenia, ktoré sú nielen inovatívne, ale zároveň uskutočniteľné a schopné prejsť do fázy výroby alebo poskytovania služby v rámci školského roka, v ktorom firma funguje. Dôraz sa kladie na praktickú realizovateľnosť – hodnotené produkty by mali byť pripravené na uvedenie na trh alebo ich testovanie v reálnych podmienkach.
V prípade, že študentská firma využíva pri svojej práci nástroje umelej inteligencie v akomkoľvek smere, odporúčame, aby tak robila otvorene, transparentným a etickým spôsobom.
Inovatívny produkt by sa mal vyznačovať nasledovnými charakteristikami:
- Produkt by mal mať prvky, ktoré ho odlišujú od existujúcich produktov na trhu (nový dizajn, funkčnosť, zloženie, materiály, technológie, spôsob výroby alebo využitia).
- Produkt by mal mať jasnú konkurenčnú výhodu, ktorá mu umožňuje vyniknúť na trhu. Študenti by mali vedieť identifikovať a vysvetliť tieto výhody voči existujúcej konkurencii.
- Produkt by mal riešiť konkrétnu potrebu zákazníkov a poskytovať im pridanú hodnotu. Študenti by mali vedieť objasniť túto potrebu a hodnotu, ktorú ich produkt prináša.
Porota sa môže pýtať aj nasledujúce otázky:
-
Má produkt (výrobok/služba) pridanú hodnotu, ktorá rieši potrebu zákazníkov? Vedia študenti objasniť potrebu ich produktu a hodnotu, ktorú ich študentská firma vytvorila? Zaujala študentská firma postoj k sociálnym, etickým a environmentálnym otázkam?
-
Je samotný produkt v akomkoľvek ohľade inovatívny? Alebo je inovatívny biznis model? Alebo proces vývoja? Alebo spôsob akým firma produkt prezentovala/robila marketing a predávala?
-
Vedia študenti objasniť potrebu ich inovácie a jej hodnotu pre zákazníkov?
-
Vedia študenti objasniť, do akej miery rozumejú konkurencii a hodnote, ktorú pre zákazníka konkurencia vytvára?
-
Rozšírila študentská firma svoju zákaznícku základňu aj mimo bezprostredného okolia školy / rodinného prostredia a predávala svoj produkt aj externe?
Hodnotiace kritériá:
- Originalita, inovácia, kreativita
- Kvalita prevedenia
- Úžitkovosť, využiteľnosť, konkurencieschopnosť produktu
- Realizácia v rámci podnikateľskej činnosti
- Obchodné a hospodárske výsledky
- Realizovateľnosť inovatívneho biznis modelu
- Rozvoj osobných zručností - využitie získaných poznatkov v riadení študentskej firmy
Vyhlasujeme prvé tri najlepšie študentské firmy spomedzi odborných škôl a tri najlepšie študentské firmy spomedzi gymnázií.
Partner kategórie: