Aplikovaná ekonómia
Súťažné kategórie
Regionálne veľtrhy
Všetky tímy súťažia v prvých 3 kategóriách, Prezentácia na pódiu je výberová.
Národné finále
Všetci finalisti súťažia v prvých 5 kategóriách, ostatné kategórie sú výberové.
01. Výročná správa
05. Manažérsky tím
06. Prezentácia na pódiu (povinná len pre tímy prihlásené do kategórie Company of the Year Competition, tie v nej ale nesúťažia)
07. Leadership Award
08. Company of the Year Competition - výber finalistu pre európsku súťaž
Pozrite si aj Sprievodcu pre účastníkov Veľtrhu podnikateľských talentov (obsahuje dôležité informácie k výročnej správe, interview v stánku a prezentácii na pódiu).
V prípade, že študentská firma využíva pri svojej práci nástroje umelej inteligencie v akomkoľvek smere, odporúčame, aby tak robila otvorene, transparentným a etickým spôsobom.
Neexistuje žiadny recept na výhru. Každá študentská firma je iná a musí sa preto sama rozhodnúť, ako na veľtrhu najlepšie prezentovať svoje silné stránky a skúsenosti jej členov a ako demonštrovať svoje dosiahnuté úspechy a jedinečnosť svojho príbehu.
Okrem osobitých kritérií pre jednotlivé súťažné kategórie je potrebné vziať do úvahy aj nasledujúce všeobecné, no nemenej dôležité atribúty hodnotenia odbornej poroty:
- Preukázali a/alebo vysvetlili študenti svoje úspechy vo vzdelávaní a ich individuálny a tímový rozvoj počas práce v študentskej firme?
- Aplikovali študenti inovatívny prístup k výzvam súvisiacim s vedením študentskej firmy?
- Pochopili študenti hodnoty, ktoré ich študentská firma priniesla svojim výrobkom / službou na trh, resp. samotným spotrebiteľom?
- Aký vplyv mala na študentov samotná learning-by-doing skúsenosť?
- Do akej miery pochopili členovia študentskej firmy fungovanie firmy a podnikateľské princípy?
- Aký vplyv mala študentská firma na študentov v oblasti rozvoja nasledovných podnikateľských kompetencií / dokázali ich študenti počas súťaže efektívne demonštrovať?
![]() |
|
Hodnotenie prebieha aj formou interview vo výstavnom stánku. Odborná porota berie do úvahy aj nasledujúce kritériá:
- Je účel stánku jasný a je v súlade s vizuálnych dojmom, ktorým stánok na zákazníka pôsobí?
- Zodpovedá vzhľad stánku činnosti študentskej firmy alebo produktom/službám, ktoré študentská firma ponúka?
- Má stánok nejaké unikátne/kreatívne prvky a vedia študenti odprezentovať, ktoré to sú a v čom je ich jedinečnosť? Vedia študenti odprezentovať v čom je ich študentská firma jedinečná?
- Sú študenti schopní viesť zákazníka cez obchodný proces typický pre predaj na veľtrhu od začiatku až do ukončenia obchodu/predaja?
- Asistujú členovia tímu jeden druhému pri práci v stánku a tiež pri rozhovoroch s porotcami?