Aplikovaná ekonómia
SK-NIC Marketingová prezentácia
Cena za vývoj výrobku/služby, orientáciu študentskej firmy na zákazníka a prezentáciu.
Zámerom je posúdiť, ako efektívne vie súťažný tím využiť potenciál na prezentovanie svojho podnikania a predajných techník pri ponúkaní výrobku/služby potencionálnym zákazníkom. Súčasťou hodnotenia je aj využívanie virtuálnej komunikácie v činnosti študentskej firmy. Porota posudzuje, v akom meradle využíva študentská firma možnosti šírenia svojich príbehov, produktov a služieb vo virtuálnej resp. digitálnej podobe smerom k prijímateľovi.
Vystupujú členovia študentskej firmy ako tím? Môže mať zákazník pocit, že je dôležitou súčasťou procesu? Aká je dostupnosť a kvalita propagačných materiálov? Aké poznatky/skúsenosti vie tím prezentovať po tom, ako jeho členovia sami kreatívne vytvorili koncepciu marketingovej prezentácie? Obsahuje marketingová prezentácia nejaké originálne aspekty (napr. zaujímavá a zábavná forma prezentovania produktu; kreativita; aktivita, ktorá reálne spája produkt alebo študentskú firmu; veci, ktoré pútajú pozornosť (slogany) atď.? Je si súťažný tím vedomý týchto originálnych aspektov a na čo sú potrebné? Očakáva sa, že tím ukáže aj schopnosť predávať svoje produkty alebo služby na internete a sociálnych sieťach a zároveň bude merať a analyzovať návštevnosť týchto médií. Vníma a reaguje študentská firma na podnety svojej cieľovej skupiny? Inzeruje prostredníctvom videí, obrázkov alebo e-mailu?
Porota sa môže pýtať aj nasledujúce otázky:
- Vedia členovia tímu popísať spôsob hodnotenia nápadu a jeho transformáciu na podnikateľskú príležitosť?
- Do akej miery a v akej fáze sa posudzovali potreby zákazníkov?
- Vykonala študentská firma prieskum trhu, porozumela výsledkom prieskumu a vhodne reagovala na základe získaných informácií? Zvážila študentská firma všetky prvky marketingovej stratégie? Ako študentská firma reagovala na reakciu zákazníkov na ich produkt?
- Aké marketingové, predajné a propagačné techniky študentská firma využila a aký mali dopad na maximalizáciu tržieb?
- Čo študenti robia pre to, aby zákazníci ich produkt vnímali hodnotnejšie v porovnaní s konkurenciou?
- Chápu členovia študentskej firmy, prečo ich produkt bol úspešný?
- Kde si môžeme na internete pozrieť viac informácií o produkte alebo službe? Je študentská firma prítomná na internete, má webstránku (prezentáciu online)?
- Kde na sociálnych sieťach sa môžeme so študentskou firmou spojiť? Prečo si vybrala práve túto/tieto sociálne siete?
- Aké analytické nástroje sú integrované do webstránky? Aké kľúčové ukazovatele (teda KPI) firma sleduje a čo sa dozvedela?
Hodnotiace kritériá
- Účelové a efektívne využitie marketingových a propagačných nástrojov
- Marketingová stratégia a jej znalosť v prostredí študentskej firmy
- Predajné techniky a znalosť svojich produktov
- Vizuálne zobrazenie (originalita a kreativita)
- Predaj/prezentácia produktov alebo služieb na internete alebo na sociálnych sieťach.
- Kvalita komunikácie s klientmi.
- Sledovanie a meranie návštevnosti webstránky alebo profilových stránok študentskej firmy na sociálnych sieťach.
- Vyhodnocovanie metrík (napr. čas, návštevnosť, odkiaľ prichádzajú zákazníci a pod.) a následné využitie získaných informácií.
- Sledovanie KPI (kľúčových ukazovateľov výkonnosti) a ich použitie pre ďalšie kroky.
- Výstižná prezentácia výsledkov analýz napr. z Google Analytics, štatistík zo sociálnych sietí a pod na požiadanie v stánku. (ústnou alebo vizuálnou formou)
- Prezentácia študentskej firmy prostredníctvom reklamy. (Aké boli výsledky vašej online kampane, ak ste takú mali?)
- Vyhľadateľnosť študentskej firmy na internete (cez Google, YouTube, obrázky a podobne).
- Tímový duch
- Rozvoj osobných zručností - využitie získaných poznatkov v riadení študentskej firmy
Ak máte záujem konzultovať otázky týkajúce sa virtuálnej komunikácie vašej študentskej firmy, môžu vám pomôcť priamo manažéri spoločnosti SK-NIC. Neváhajte im napísať email na akademia@sk-nic.sk.
Vyhlasujeme prvé tri najlepšie študentské firmy spomedzi odborných škôl a tri najlepšie študentské firmy spomedzi gymnázií.
Partner kategórie: