Ako podporovať aktivity JA Slovensko?

Zatvoriť


Školenie účtovníctva študentských firiem

Prihláška| Prihlasovanie je spustené a bude spustené do nedele 17. 11. | Prihlásení študenti

Školenie bude zamerané na finančnú evidenciu študentských firiem, naučíme sa rozoznávať rôzne typy účtovných operácií, vypĺňať doklady aj jednotlivé položky správne zapísať do finančnej evidencie. Prejdeme si spolu riešený príklad. Zameriame sa na finančnú evidenciu bez použitia bankového účtu študentskej firmy (ale v rámci otázok môžeme zodpovedať aj túto tému).

Webinár bude zaujímavý asi hlavne pre účtovné oddelenia študentských firiem, vítaní sú ale samozrejme aj všetci ostatní (vrátane učiteľov :-)). Z jednej študentskej firmy sa môžu prihlásiť max. 3 študenti s tým, že predpokladáme, že budú sedieť pri jednom počítači a riešiť úlohy spoločne. Maximálna kapacita je 60 študentských firiem.

Základné informácie:
  • Dátum: 5. november (streda) | 21. november (piatok) - ide o rovnaké školenie, to druhé nie je pokračovaním prvého
  • Čas: 8:30 - 11:30 prostredníctvom MS Teams
  • Webinár bude viesť: Grétka Balátová, programová manažérka JA Slovensko

Pôjde o aktívne školenie, t.j. každý prihlásený študent (prípadne dvojica/trojica) musí mať okrem počítača/projektora, na ktorom bude webinár sledovať k dispozícii aj druhý počítač s nainštalovaným excelom, na ktorom bude samotné účtovné operácie zapisovať do reálnej evidencie študentskej firmy. Rovnako je potrebné, aby všetci prihlásení študenti mali k dispozícii funkčnú kameru a mikrofón.

Zaradení študenti zároveň dostanú vopred e-mailom sadu materiálov, ktoré bude potrebné si vopred vytlačiť/nahrať do počítača, aby sme s nimi  mohli pracovať.

Pozor, toto nebude klasický webinár, kde študenti budú sedieť a lektorka bude rozprávať. Počítajte s tým, že školenie bude interaktívne – budete spoločne písať, „účtovať“, počítať.

V tomto prípade ozaj potrebujeme, aby ste mali k webináru k dispozícii 2 počítače (alebo 1 počítač + dodatočný monitor) – na jednom potrebujete vidieť, čo lektorka robí a na druhom potrebujete vedieť pracovať v exceli. Potrebujeme, aby ste mali funkčnú kameru a mikrofón, aby ste sa mohli navzájom vidieť (a mohli ste lektorke napr. na kameru ukázať Váš vyplnený príjmový doklad) a aby ste mohli aj rozprávať.

Zároveň, ak je z jednej školy prihlásených viac študentských firiem, potrebujeme, aby ste každá skupina sedeli v inej miestnosti, opäť, aby ste mohli hovoriť bez toho, aby tam bola ozvena – ak takáto možnosť v škole nie je, lepším riešením je, ak sa z každej firmy zúčastní len 1 osoba a budete spolu sedieť pri jednom počítači.

Ak takéto podmienky v škole nemáte, je zbytočné sa webináru zúčastňovať, to isté sa naučíte aj keď si sami prečítate riešený príklad.

Cieľom bude poskytnúť čo najviac praktických informácií, ktoré neskôr študenti môžu preniesť a zužitkovať pri svojom vlastnom študentskom podnikaní.

Kontaktná osoba: Grétka Balátová | programová manažérka| +421 948 243 004 | balatova@jaslovensko.sk